Tartalomjegyzék:
|
---|
A dokumentáció a Hibridlevél Kft. HotFolders nevű szoftverének használatára vonatkozó instrukciókat tartalmazza. Mivel a szoftver jelenleg BETA verzióban érhető csak el, ezért hibák még jelentkezhetnek használat közben. Amennyiben hibát találna a szoftver működése közben vagy jelen dokumentációban, kérjük tegyen hibajelentéset az alkalmazás segítségével. Ezt a Napló menüpontból lehet megtenni.
1. Telepítés
A telepítés a Hibridlevél Kft. által készített és digitálisan aláírt .exe fájl segítségével lehet elkezdeni. Telepítés során szükség van az általános szerződési feltételek elfogadására, valamint a használni kívánt komponensek kiválasztására.
A telepítő az alábbi komponenseket tartalmazza:
- Virtuális nyomtató (VP)
- Frissítéskezelő
- Automatikus feltöltőkönyvtárak (HotFolders)
Fontos megjegyezni, hogy a virtuális nyomtató kihagyására nincs lehetőség a telepítés során, mert a többi komponens arra épül. Az Automatikus feltöltőkönyvtárak modul elhagyható, amennyiben nincs rá szükség.
Ha kiválaszásra kerül az Automatikus feltöltőkönyvtárak komponens, akkor a telepítő kérni fog egy mappa elérési utat, ahova a könyvtárakat a használat során létre tudja majd hozni. A rendszerbe bejelentkezett felhasználónak mindenképpen kell írási jogának lennie a kiválasztott könyvtárra, ezért érdemes a felhasználó Dokumentumok könyvárában készíteni egy új könyvtárat erre a célra egy tetszőleges névvel.
Ezek után a telepítő elkezdi a telepítést. A telepítés közben szükség van aktív internet kapcsolatra, mert a folyamat során modulok kerülnek letöltésre és telepítésre. A folyamat végén egy engedélykérő ablak fog felugrani, hogy szeretné-e telepíteni a Hibridlevél nyomtatókat. Természetesen ezt el kell fogadni, valamint itt van rá lehetőség, hogy mindig megbízzon az általunk digitálisan aláírt szoftverekben.
2. Első indítás
A telepítés a végeztével kettő ikon fog megjelenni a Windows asztalon: Hibridlevél automatikus feltöltőkönyvtárak és Hibridlevél PDF tallózása. Az Automatikus feltöltőkönyvtárak használatához csak az első elindítására lesz szükség. Indítás során a szoftver frissítéséek keres, ezt a Windows állapotsávján egy ikon is jelzi. Ha az indítás sikeres volt, akkor a szoftver használatra kész.
3. Bejelentkezés
Ahhoz, hogy a beküldés megtörténhessen, bejelentkezés szükséges. Erre egy piros sáv is figyelmezteti a felhasználót a kezdőképernyőn, ami elnavigál a megfelelő beállítási ablakra. Itt meg kell adni a felhasználói fiók nevét, a felhasználónevet és a felhasználó jelszavát. Ha azadok beírásra kerültek, akkor lehetőség van a kapcsolatot tesztelni. Ha a teszt sikeres volt, akkor az OK gomb megnyomása után a kezdőképernyőn a piros sáv helyett egy zöld sávnak kell megjelennie, ami arra utal, hogy a szoftver már képes megrendeléseket beküldeni a beállított felhasználó nevében.
4. Kezdő lépések
Az első lépés egy könyvtár létrehozása. Erre rögtön a kezdőképernyőn van lehetőség. Meg kell adni egy nevet a könyvtárnak, valamint hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzenek az adott könyvtárba bemásolt pdf-ek a megrendelés létrehozása során.
Az alábbi tulajdonságok közül lehet választani:
- Nyomtatási mód:
- Egyoldalas
- Kétoldalas
- Nyomtatás színe:
- Fekete fehér
- Színes
- Boríték típus:
- C5/6 - Kis méretű
- C4 - Nagy méretű
- Feladás típusa:
- Normál
- Elsőbbségi
- Különszolgáltatások:
- Nincs
- Ajánlott
- Tértivevény
Választás közben a szoftver segít és automatikusan letiltja azokat a lehetőségeket, amiket már nem lehet igénybe venni. Például amennyiben a feladás típusa elsőbbségi, úgy nincs lehetőség Különszolgáltatások megadására.
Lehetőség van a címzett detektálási módjának módosítására. Az Alapértelmezett lehetőség mellett van egy Egyedi címpozíció lehetőség, aminek segítségével egy megnyitott PDF fájlon lehetőség van egy kijelölő négyzet segítségével megadni az egyedi címpozíció megadására.
A Megrendelésnév minta teszőlegesen módosítható. Az alapértelmezett értékként felajánlott minta tartalmazza azt a három értéket, ami dinamikusan kerül feltöltésre:
- <filename>
- <hotfolder-name>
- <date>
Ha a létrehozás sikeres volt, akkor egy gomb segítségével meg lehet nyitni egy intézőben a létrehozott könyvtárat. Ez a könyvtár alapból kettő mappát tartalmaz: done és error. Ezek a könyvtárak a szoftver működéséhez szükségesek, nem szabad módosítani rajtuk vagy fájlokat másolni beléjük.
Az elkészült könyvtár(ak) kezelésére több lehetőség van: szerkeszteni lehet, ha valamelyik paramétere változtatást igényel, letiltani vagy törölni, ha már nincs rá szükség.
5. Beállítások
6. Beküldések ellenőrzése
Felhasználói jogosultságok
Mivel a szoftver még BETA állapotban van, ezért nem ajánlott adminisztrátor jogosultsággal rendelkező felhasználót használni a beküldésekhez, mivel ilyen esetben a levelek kiküldése minden esetben megtörténik. Azonban ha user jogosultsággal rendelkező felhasználóval történik a beküldés, akkor szükség van egy végső ellenőrzésre kiküldés előtt, így meg lehet bizonyosodni arról, hogy minden küldemény megfelelően fog feladásra kerülni.