Felhasználói fiókok
A Hibridlevél rendszerben a felhasználók accountok alá vannak csoportosítva. Egy account általában egy céget jelent, amely alatt létrehozott felhasználók a cég alkalmazottai. Az account manager, vagy administrator jogosultságú felhasználói minden felhasználó megrendeléseit láthatják, és validálhatják, vagy visszautasíthatják azokat.
Megrendelések véglegesítése
Amennyiben egy felhasználó beküld egy megrendelést a Hibridlevél rendszerbe, az még nem feltétlenül kerül gyártásra. A felhasználói jogosultsággal rendelkező felhasználók megrendeléseit egy administratornak, vagy managernek validálnia (véglegesítenie) kell. Amennyiben egy administrator, vagy manager hoz létre egy megrendelést, az automatikusan - validáció nélkül - gyártásra kerül.
Megrendelés
A rendszerben a megrendelések levelek kiküldésének megrendelését jelentik. Azonban egy megrendelés nem csak egy küldeményt (levelet) tartalmazhat. Például egy körlevélvarázslóval készített pdf dokumentumot nem kell levelekre bontva feltölteni, hanem lehetséges az összes levelet egy megrendelés alatt beküldeni. Ilyenkor természetesen a megrendelés összege a levelek együttes összege lesz, valamint a levelek csak együttesen kerülhetnek validációra, vagy visszavonásra, illetve azonos időben kerülnek majd legyártásra és postázásra. Azonban amennyiben egy megrendelés legalább egy levele hibás (pl. helytelen címzpozíció, beazonosíthatatlan cím, stb.) a teljes megrendelés legyártását és kiküldését meg fogja akadályozni.
Küldemények ellenőrzőszabályai
A levelek csak akkor kerülnek legyártásra és feladásra, ha megfelelnek a rendszer ellenőrzőszabályainak.
Címzés
Csak a megfelelő címzést használó leveleket fogja átengedni a rendszer ellenőrzőfolyamata, ezért különös figyelmet kell fordítani a megfelelő címzés használatára.
Beltartalom mérete és tájolása
Kizárólag A4 méretű beltartalom (a levél oldalai) kerülhet postázásra. Az engedélyezett tájolás a beküldésre használt programtól függ. A virtuális nyomtató kizárólag álló tájolást engedélyez, míg az API a fekvő tájolást is engedélyezi. Az API ilyenkor 90°-kal balra fogja elforgatni az oldalt, hogy a megfelelő módon kerüljön nyomtatásra.
Beltartalom oldalszáma
A beltartalom maximum oldalszáma függ a kért borítéktípustól. Kétféle borítéktípust használunk:
- C5/6
- kétablakos boríték hajtott beltartalommal
- maximum 10 oldal
- LC4
- A4 méretű boríték, hajtás nélküli beltartalommal
- maximum 80 oldal
- az ügyfél igénye szerint 10 oldalszám alatti küldemény esetében is lehetséges a LC4 boríték használata
Feladási dátum
Csak az a feladási dátum tekinthető helyesnek, amely munkanapra, vagy rendkívüli munkanapra esik. Emellett aznapi napi feladást csak 11:45 előtt beküldött és validált levél esetében van lehetőség igénybe venni.
Read only paraméter
A Read only paramétert nem kell megadni híváskor. Miután a küldemény feldolgozásra került, az adattag értéke automatikusan beállításra kerül és lekérdezhető lesz. A read only adattag csak a válaszobjektumban látszódik.
Checksum (ellenőrző összeg)
A checksum-ra azért van szükség, hogy ellenőrizni lehessen az adat épségét, torzulásmentességét a hálózati átvitel után. Checksum-ot a PDF fájlon lehet számítani. A beküldés során szükség van arra, hogy az eredeti PDF-ből készült, base64 kódolt adat kerüljön elküldésre, így a rendszerünk a dekódolás után megkapja az eredeti PDF fájlt. A checksum ellenőrzés úgy működik, hogy a beküldés során kapott checksum - amit a beküldő ad meg a kommunikációs entitásokban - összehasonlításra kerül azzal a checksum-mal, amit a mi rendszerünk számít automatikusan a PDF dekódolása után. Ha a két checksum nem egyezik meg, akkor vagy hiba történt az átvitel során vagy nem valós checksum lett megadva a kommunikációs entitásokban.